Fakt

Moje auto jeździ na wodę!

  A A A

fot. Przemysław Gryń / newspix.pl

Dramatyczne podwyżki cen paliw? Benzyna i ropa po 6 złotych? Rafał Kożuszek, mechanik z Kołobrzegu może się już tylko z tego śmiać. Pan Rafał założył w swoim samochodzie instalację, która... pozwala mu jeździć na wodzie. Na dodatek, na takim paliwie bardzo wzrasta moc silnika samochodu. - Dlatego trzeba zdejmować nogę z gazu. No i raz na sto kilometrów kupić na stacji benzynowej... butelkę mineralnej - śmieje się pan Rafał. Potem nalewa z czajnika wody do swego samochodu i odjeżdża ze zrywnym mruczeniem silnika.

Generatory HHO albo jak ktoś woli, urządzenia do uzyskiwania z wody w procesie elektrolizy wodoru i tlenu, podbijają świat. W Internecie aż gotuje się od porad, jak domowym sposobem zainstalować w autach takie urządzenia. Korzystają też z nich różne instytucje.

– Na przykład w Kanadzie takie generatory zamontowano w radiowozach. Efekt? Spalają nawet o 55 procent mniej paliwa – tłumaczy pan Rafał. On sam od dawna jako mechanik specjalizuje się w modyfikowaniu aut by spalały mniej paliwa. Jego warsztat montuje instalacje gazowe, które z racji niższej ceny LPG od benzyny cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Teraz mężczyzna poszedł jeszcze dalej. Skonstruował urządzenie do elektrolizy wody. Jak twierdzi, jego potężne terenowe auto już spala o 20 procent paliwa mniej choć o ekonomicznej jeździe nie ma mowy.

Jak to działa? Bardzo prosto, pod wpływem prądu elektrycznego woda rozpada się na atomy wodoru i tlenu. Te za pomocą prostej instalacji trafiają do kolektora ssącego a stamtąd do silnika. Dzięki temu powstaje mieszanka paliwa wzbogaconego o wodór i tlen, dwa pierwiastki słynące z bardzo palnych właściwości.

– Dzięki temu mamy wrażenie jakbyśmy jechali na bardzo wzbogaconym paliwie – mówi mechanik.

Niestety na razie w Polsce nie ma przepisów, które pozwalałyby jeździć z instalacją wodną.

– Samochód, który podjedzie na przegląd z taką instalacją, nie przejdzie wymaganych badań technicznych. A to z racji tego, że nie posiada atestu instytutu transportu samochodowego. Takie atesty, niestety, należy załatwiać indywidualnie do każdej takiej instalacji. A ponieważ kosztują dużo, są nieopłacalne – mówi Grzegorz Kryciński (45 l.), diagnosta samochodowy. I ostrzega: – Jeśli ktoś zamontuje sobie coś takiego, robi to tylko na własną odpowiedzialność!

Sprawdź ceny generatorów HHO!

Polecamy wydanie internetowe Fakt.pl:
Kochanek sadysta! Katował mnie i moją rodzinę
oceń
1060
56
Podziel się
 

Opinie

Ocena: +3 [3]
~ferrum [2012-01-12 15:44]

Bilans energetyczny mówi sam za siebie. Wiecie jakie kotły i jakie urządzenia trzeba zamontować aby wytwarzać na bieżąco ilości gazów do tego aby jechać na wodę? Wiecie ile prądu ciągnie taki prawdziwy hydro-elektrolizer? A wiecie jak spala się wybuchowo tlen i wodór w proporcjach 1 do 2? Pozdrawiam naiwniaków.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: -4 [52]
~malutki [2012-01-12 14:10]

Ta woda nie może być mineralna, tylko musi być WODA Z MÓZGU! Kolejna wersja Perpetuum Mobile dla tych, co zamiast na lekcje fizyki uczęszczali na lekcje etyki (lub religii) i zamiast znajomości praw przyrody posiedli głęboką wiarę w cuda.

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: -1 [1]
~ja [2013-03-15 01:35]

20%? i czar prysł. 50% można się zastanowić ale wątpie w osiągniecie takiego wynniku, już wole lpg na chwilę obecną...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~tipo1600 [2013-03-11 18:58]

super było by jeździć owiele taniej nawet jesli jest to sprzeczne z przepisami jeśli paliwa były by tańsze nie było by kłopotu a że ceny są jakie sa każdy szuka tanzego rozwiazania a diagnosci niech nie straszą że nie podbija przegladu bo zawsze na ten czas instalacje można zdjać ;P

odpowiedz

Ocena: 0 [2]
~WITEK [2013-03-07 15:54]

UWAGA NA TĄ FIRMĘ !!!! to są złodzieje !!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~WOjtek [2013-02-21 14:03]

Ta instalacja działa i z czasem zostanie ulepszona. Nie macie bladego pojęcia o fizycy nie można stworzyć perpetuum mobile jednak nie trzeba go w cale tworzyć ponieważ do ziemi jest dostarczana taka masa energii.... przez słonce, tylko dzięki słońcu mamy taki, a nie iny klimat co daje nam możliwość spalania i odzyskiwania wodoru w postaci wody jest to jak najbardziej realne.... proszę się dokształcić. W ten czy w inny sposób dostarczana jest energia nam ludziom ze słońca... oczywiste jest przetwarzana na wiele rożnych sposobów. W szkole się uczymy, że energia się równoważy to dotyczy zachowania ciała w próżni przecież do ziemi energia jest cały czas dostarczana i tak długo jak słońce świeci tak długo będziemy mieli nasze źródło energii.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~nikoś [2013-02-18 18:59]

witam ja mam generator firmy ORDON na prawdę byłem sceptyczny co do takiego sposobu oszczedzania ale na prawdę warto ,silnik 1,9TD generator 21celowy i oszczędność na poziomie 25-30% bez żadnych problemów polecam ten sposób oszczędności

odpowiedz

Ocena: -2 [4]
~Modernizator [2012-09-03 21:15]

Wczoraj założyłem swoją pierwszą własnej roboty instalację hho.Wlałem do pustego całkowicie systemu paliwowego(bak,przewody filtr) 10 litrów benzyny.Odpaliłem silnik i włączyłem generator.Dodam,że silnik ma moc 150kM 24zaworowy rzędowy o pojemności 2.0L.Pierwsze wrażenia wyraźnie żwawszy szybciej się zwija.Ruszyłem w trasę aby zobaczyć ile pokonam kilometrów i tu niesamowite zdziwienie normalnie przy pierwszej próbie z tą samą dawką paliwa lecz bez wodoru przejechałem 92km.Natomiast z wodorem zrobiłem 123km czyli ok 30%więcej.Całym procesem sterował laptop podłączony do sond, i regulatora prądu na generatorze mierzona była temperatura głowicy.Pozdrawiam sceptyków sam nim byłem do niedawna,ale zanim coś się powie należy to sprawdzić.Cały system funkcjonuje dlatego,że nie chodzi tu o bilans energetyczny,a wzbogacenie mieszanki dzięki czemu paliwo wypala się nieco wcześniej i w całosci.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [2]
~fizykaJestOk [2013-01-29 12:47]

Jeśli już rozpatrujemy bilans energii to: najpierw z benzyny wytwarzamy energię mechaniczną=silnik (sprawność do ok 30%) potem z mechanicznej w alternatorze wytwarzamy prąd (ok 90%), potem z tego prądu wytwarzamy hho (spr. ?%<100%) który wpuszczamy do silnika i z niego wytwarzamy energię mechaniczną(spr. ?%<100%). Przy każdej zmianie energii zawsze tracimy bo niema urządzeń które miały by sprawność 100%. Gdyby było inaczej to z tego można by zbudować "perpetum mobile" co jak wiadomo jest niemożliwe.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~marek904 [2013-01-13 17:28]

sucha cela u mnie nie zadzialala,osad ,cos jak bloto zakleilo cala cele i niestety nie dziala,teraz zamocowalem generator w obudowie filtra wody wysoko aby osad opadal na dol,w celu zwiekszenia wydajnosci zasililem cele 24v.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Endi [2013-01-04 18:14]

Ja sam zakupiłem i jestem w fazie zakładania bo nie jedno forum przekopałem i powiem jedno z tego co widziałem i czytałem to użytkownicy są zadowoleni i oszczędzają PIENIĄDZE znaczy przeznaczone na paliwo. Jeśli chodzi o fizyków to wg praw fizyki macie racje takie coś jeśli chodzi o zużycie energii jest nieopłacalne ale jeśli wziąć pod uwagę cenę energii która jest przeznaczona na paliwo oraz na energię elektryczną to jest tutaj zupełna różnica, i mimo większej zużycia energii elektrycznej na powstanie hho widzimy mniejsze zużycie paliwa. a porównajcie cenę 100km na benzynie i na silniku elektrycznym benzyna średnio ok 6L*5,40 to ok 32,40 przelicznika na energię elektryczną nie znam ale za ten sam odcinek zapłacimy jakieś 2-5zł prosto porównując te dwa składniki i oszczędność w kwocie 20-50% benzyny oszczędzamy ok 12zł tym samym dodatek hho niech kosztuje jak 100% energii elektrycznej na przejechanie 100km przejechanego odcinka a kosztuje o wiele mniej ale weźmy 5zł i obliczenia pewnie są w bardzo ogólnikowe i są trochę błędne ale mniej więcej w taki sposób są widoczne oszczędności na jeździe na generatorze hho. Bilans energetyczny będzie zawsze bardziej ujemny ale.... bilans pieniężny w tym wypadku jest jak najbardziej dodatni. Jeśli nie będzie brana pod uwagę cena każdej z energii to zawsze się znajdzie jakiś fizyk co stwierdzi że to rozwiązanie nie ma sensu i prawa działać..... W tym wypadku prawa fizyki z prawami ekonomi nie mają nic wspólnego a jeśli chodzi o samochody na wodę to.... Fizyka może i znalazła by rozwiązanie ale Ekonomia i to rząd co nie ma na tym zysku zawsze powie wielkie nie bo nie będzie kasy do budrzetu... A jak nie wiecie to co około 5 może 6 złotówka w Państwie pochodzi z akcyzy. Koniec o polityce a ja sobie będę jeździł wbrew prawom fizyki i przeciw państwu bo gdyby nie te dwie opcje już dawno każdy by to miał:-) ps nie stać mnie aż tak bardzo na benzynę znaczy od niedawna gaz a jeżdżę sporo... no sami rozumiecie nawet jak oszczędzę 2-3 litry gazu na setkę to i tak będę szczęśliwy przepraszam jeśli pisałem małoskładnie albo niezrozumiale.

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~marek904 [2012-12-31 23:44]

zakupilem sucha cele ,po kilku miesiacach zamulila sie dziwnym osadem,cos jak bloto i d**a z tego.nie rozumie zachwytu nad suchymi celami , tylko mokra cela w wysokim pojemniku tak aby osad opadal na dol

odpowiedz

Ocena: -1 [1]
~arth [2012-05-06 01:26]

Heh w końcu ktoś w miarę douczony:P Ale to zagadnienie jest troszke berdziej skomplikowane niż sądzisz. Aby cos konkretniej o tym powiedzieć należało by wziasc goly silniczek, hamulec o stałym momęcie menzurke i stoper. Ale na podstawie własnej wiedzy zakladając ze urządzenie działa widze to tak. Kosztem paliwa uzyskujemy wodór i tlen który w trakcie spalania w silniku daje nam ok 40% tej energii ktorą włożyliśmy w jego wytworzenie, ale dodatkowo w komorze spalania pojawia nam się para wodna która znakomicie zwiększa objętość wraz ze wzrostem temperatury. Więc oszczedność widział bym w poprawie bilansu cieplnego silnika. Nie sugerujcie się to tylko moje prywatne przemyślenia.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: +5 [9]
~DeLosPawlos [2012-01-12 19:36]

Niech mi ktoś to wytłumaczy. Jeśli nawet mimo utraty mocy na poczet elektrolizy (alternator będzie przecież zużywał więcej energii mechanicznej) i tak wyniku spalania wodoru odzyskujemy ta energie jeszcze z jakimś bonusem (silnik mniej pali mimo strat energii przez elektrolizę), to dlaczego nie pozbyć się całkowicie paliwa i zastosować zasilanie silnika jedynie przez wodór ? Był by to silnik na wodę! i koniec problemów z ruskimi, arabami, żydami etc ...

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: +1 [33]
~edo [2012-01-12 17:12]

ale fajne .... kazde dziecko wie ze elektryczny rozklad wody na wodor i tlen jest nieoplacalne, dostarczona energia jest wieksza jak otrzymana ...... inaczej juz od dawna samochody tankowaly by wode ha ha ha ha ha ha ha ha ha !

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [2]
~tomek-sadas [2012-12-17 18:09]

Ja zamontowałem tą instalacje od eHHO czy jakoś tak i naprawdę przejeżdżam zamiast 500 to 650km na pełnej butli.

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~tomek1979 [2012-12-09 16:42]

Dzięki tej zabawce moję przejechac 300km wiecej na pełnym baku polecam

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~adas222 [2012-12-09 16:41]

Bardzo Polecam system, samochod mi spala 4 lirty mniej

odpowiedz

Ocena: +3 [5]
~dziadek [2012-01-12 15:59]

Najgorsze przepisy są w Polsce, opatentowanie powinno być super tanie i b. krótki czas lub opatentować ciekawą myśl rozwojową ! Rządy zawsze dołują Polaków i jak mają się rozwijać ? ? no jak, zawsze gadali zielona wyspa, bo z tego wygląda zgniła wyspa.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: -2 [4]
~haha [2012-01-12 16:29]

Akcyza na wode i litr wody 6zł:)

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

magazyny

dzienniki

Internet

Internet

Internet

Usługi

Wyszukiwanie wiadomości z konkretnego dnia

Poprzedni miesiąc Następny miesiąc Sierpień 2014
pn wt śr cz pt sb nd
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31